solo 29

Aaron van Erp

De schilderijen en tekeningen van Aaron van Erp (Veghel, 1978) lijken op losse scènes in een verhaal dat nooit af komt. Van Erp laat de wreedheid van de mens in alle mogelijke variaties zien. Daders en slachtoffers – vaak inwisselbaar – zijn in absurdistische landschappen of ongure binnenruimtes geplaatst. Ze verrichten en ondergaan gewelddadige handelingen, zonder dat duidelijk wordt waarom. Hun lichamen zijn onaf, mishandeld door de verf. De schilderijen van Van Erp zitten vol verwijzingen naar schilderijen van andere kunstenaars, waardoor ze deel uitmaken van één groot, niet aan een persoon gebonden oeuvre.

Aaron van Erp laat in Club Solo nieuw werk zien, naast werken uit de afgelopen tien jaar.

TIJDSLOT
Stuur een mail naar info@clubsolo.nl om een bezoek aan de tentoonstelling Aaron van Erp te reserveren binnen onze reguliere openingstijden.

clubsolo.nl
livingstonegallery.nl

Het is mijn feestje en ik huil als ik dat wil, 2020

 


NIEUWSBRIEF HENK PIJNENBURG

Kunstverzamelaar Henk Pijnenburg (Deurne) is sinds lange tijd een bewonderaar van het werk van Aaron van Erp. Hij stelde het schilderij ‘De vier Engelen des doods’ uit zijn eigen verzameling ter beschikking aan de tentoonstelling.
Henk Pijnenburg schrijft nieuwsbrieven over zijn (kunst)belevenissen. Dit keer 7 pagina’s diepgang over de solo en het werk van Aaron van Erp.
Deze en andere nieuwsbrieven zijn verzameld en te vinden via https://artpijnenburg.nl/

M HKA

In 2010 bezocht François Curlet het zopas door de politie voor verkoop vrijgegeven huis van dominee Andras Pandy in Brussel, een 'psychologische Bermudadriehoek’ waar deze seriemoordenaar zes mensen vermoordde en hun lichamen nadien in zuur oploste. De kunstenaar kwam terug van zijn gruwelreis met een aantal relikwieën, van het gordijntje dat voor het raampje van de voordeur hing tot onderdelen van een rare balustrade die ergens in de hoogte was blijven hangen: voorwerpen die nog steeds de sluier van die dramatische gebeurtenissen in zich dragen. Curlet plaatste ze in een nieuwe werkelijkheid, waarmee hij de kijker laat nadenken over de inherente kracht van dingen en hoe die het kwaad kunnen overdragen.

MULTIPLE

De multiple van Aaron van Erp bestaat uit twee zeefdrukken, gemaakt in 2020.
De titel van de serie is Het Leven van de ZZPer. De afzonderlijke werken heten: De Verjaardag van de Boswachter en Selfie met snor en ondergaande zon.
Afmetingen: 2 x (51 x 72 cm)

Trailer

De schilderijen en tekeningen van Aaron van Erp (Veghel, 1978) lijken op losse scènes in een verhaal dat nooit af komt. Van Erp laat de wreedheid van de mens in alle mogelijke variaties zien. Daders en slachtoffers – vaak inwisselbaar – zijn in absurdistische landschappen of ongure binnenruimtes geplaatst. Ze verrichten en ondergaan gewelddadige handelingen, zonder dat duidelijk wordt waarom. Hun lichamen zijn onaf, mishandeld door de verf. De schilderijen van Van Erp zitten vol verwijzingen naar schilderijen van andere kunstenaars, waardoor ze deel uitmaken van één groot, niet aan een persoon gebonden oeuvre.

Aaron van Erp laat in Club Solo nieuw werk zien, naast werken uit de afgelopen tien jaar.

TIJDSLOT
Stuur een mail naar info@clubsolo.nl om een bezoek aan de tentoonstelling Aaron van Erp te reserveren binnen onze reguliere openingstijden.

clubsolo.nl
livingstonegallery.nl

Het is mijn feestje en ik huil als ik dat wil, 2020

 


NIEUWSBRIEF HENK PIJNENBURG

Kunstverzamelaar Henk Pijnenburg (Deurne) is sinds lange tijd een bewonderaar van het werk van Aaron van Erp. Hij stelde het schilderij ‘De vier Engelen des doods’ uit zijn eigen verzameling ter beschikking aan de tentoonstelling.
Henk Pijnenburg schrijft nieuwsbrieven over zijn (kunst)belevenissen. Dit keer 7 pagina’s diepgang over de solo en het werk van Aaron van Erp.
Deze en andere nieuwsbrieven zijn verzameld en te vinden via https://artpijnenburg.nl/