CarolineCoolen

Voor beeldhouwer Caroline Coolen (Bree, België, 1975) is het gebruik van collage, montage, assemblage en vrije associatie een manier om grip te krijgen op de werkelijkheid. Ze wil de buitenwereld – of Umwelt, zoals ze hem noemt – herscheppen en tot één totaalindruk comprimeren: gevoelig en zintuiglijk als een plant, instinctief en intuïtief als een dier, en (ir)rationeel als een mens.

Haar werk bespeelt alle zintuigen: met gevarieerde texturen en materialen verbindt ze het visuele met het tactiele. Ze presenteert haar sculpturen en grote tekeningen vaak als totaalinstallaties. Soms duikt ze na jaren opnieuw in onvoltooide werken: nadat ze er nieuwe, complementaire onderdelen aan heeft toegevoegd, zijn de werken ineens af.

In Club Solo laat Caroline Coolen werken zien die voortkomen uit haar reizen, zoals Chum (2016), een openluchtsculptuur en nomadentent ineen.

open wo t/m zo 11.00 – 17.00 uur
officiële opening 6 feb 15.00

Curator Jasmijn Yarram van Kunstmuseum Den Haag reageert op de solo van Caroline Coolen met het werk #367-5 van Awoiska van der Molen.

Awoiska van der Molen (Groningen, 1972) reist naar de meest afgelegen plekken van de aarde om haar bijna monochrome fotowerken te maken. Het reizen, fotograferen en analoog afdrukken van de grote zilvergelatine prints zijn aansluitende onderdelen van een traag, aandachtig proces.

Caroline Coolen, Culprits of death, 2022

De multiple van Caroline Coolen werd speciaal voor deze tentoonstelling gemaakt, in een oplage van zeven exemplaren. Het werk is voor € 250,- te koop in Club Solo.

Trailer

Voor beeldhouwer Caroline Coolen (Bree, België, 1975) is het gebruik van collage, montage, assemblage en vrije associatie een manier om grip te krijgen op de werkelijkheid. Ze wil de buitenwereld – of Umwelt, zoals ze hem noemt – herscheppen en tot één totaalindruk comprimeren: gevoelig en zintuiglijk als een plant, instinctief en intuïtief als een dier, en (ir)rationeel als een mens.

Haar werk bespeelt alle zintuigen: met gevarieerde texturen en materialen verbindt ze het visuele met het tactiele. Ze presenteert haar sculpturen en grote tekeningen vaak als totaalinstallaties. Soms duikt ze na jaren opnieuw in onvoltooide werken: nadat ze er nieuwe, complementaire onderdelen aan heeft toegevoegd, zijn de werken ineens af.

In Club Solo laat Caroline Coolen werken zien die voortkomen uit haar reizen, zoals Chum (2016), een openluchtsculptuur en nomadentent ineen.

open wo t/m zo 11.00 – 17.00 uur
officiële opening 6 feb 15.00